Vytvorte si nové víťazné návyky so svojím tímom

|

Riadiť tím ľudí je náročná úloha, ak ste však ochotný pracovať na sebe, potom môžete motivovať aj svojich ľudí a správne ich smerovať za úspechom. Uznávaný kouč a mentor Libor Vilím vás prevedie cestou efektívneho vedenia ľudí.  

Aké zásady by mal podnikateľ/manažér dodržiavať, ak chce byť úspešný pri riadení svojho tímu?

Veľká výzva pre každého podnikateľa je vytváranie a kotvenie nových víťazných návykov. Víťazný návyk je návyk, ktorý preukázateľne vedie k najlepším výsledkom. Najskôr sa podnikateľ učí meniť vlastné návyky, tak ako sa postupne menia jeho pracovné roly a nachádza najlepšiu a najefektívnejšiu cestu. Stále niečo prestáva robiť a niečo nové začína robiť. O to väčšia výzva je to s tímom spolupracovníkov, pretože každý má iné návyky a rád sa ich drží. A držia sa aj tých, ktoré vôbec neprispievajú kvalite jeho života. Vytvorenie nových víťazných návykov s celým tímom prináša veľkú odmenu, a to pravidelné či rastúce predajné výsledky.

Prečo je dôležitá neustála motivácia manažéra a jeho tímu? Prečo by som to mal robiť? Prečo by som mal robiť niečo naviac?

Kto nehľadá odpovede na tieto otázky, môže sa správať ako myš behajúca dookola v klietke. Asi najlepšia kniha, ktorú som čítal o motivácii, je od Daniela Pinka a volá sa Pohon. Možno budete prekvapení, čo o motivácii všetko neviete. Odpovede na otázky typu prečo sú našou hybnou silou. Preto choďme pravidelne do motivačnej posilňovne, alebo ešte lepšie, nájdime či vytvorme si motivačnú prácu.

Ako je možné zlepšiť komunikačné zručnosti vo vzťahu k tímu, ale aj ku klientom?

Je to šialene jednoduché. A je to zásadné. Dokáže to každý. Môžete začať hneď. Začať mlčať. A pritom sa môžeme postupne naučiť vnímať: oči, mimiku, tón, hlas, dôrazy, gestá, pohyby, súhry, presuny, nálady, emócie, mimovoľné signály, obsahy oznámení, prečo ten obsah, prečo tieto slová, prečo rýchlo, pomaly, krátko, obšírne, čo všetko sa pritom deje vo vás a čo sa zároveň deje v okolí... Keď niekomu venujete plnú vedomú pozornosť – bez hodnotenia, tak ste investovali do skutočného vzťahu.

Aký by mal byť dobrý manažér?

Prirodzene dôveryhodný.

Aké by mal mať vlastnosti?

Hlboká dôvera v život a hlboká dôvera v ľudí.

Na čom musí pracovať?

Umožňovať druhým dôverovať životu a ľuďom a vďaka tomu prijímať viac a viac zodpovednosti za svoj život a za život vo svojej komunite.

Na čo si dávať pozor v rámci vedenia ľudí, na čo sa pripraviť, čomu sa vyvarovať?

Iba vo výnimočných situáciách je možné použiť príkaz či tvrdú direkciu. Naopak vedenie ľudí dohodami je partnerský spôsob spolupráce. Ale počítajte s tým, že sa to budete učiť dosť dlho. Dobrá dohoda je skutočne obojstranná – nie je to nenápadný diktát. Obe stany ju chápu rovnako – každý si pod určitými pojmami predstaví svoj výklad. Obe strany majú priestor a schopnosť dohodu naplniť a nové veci nemusíme vedieť. Učenie sa dohodám urýchľujú písomne ​​pripravené koncepty dohody a pravidelná aktualizácia tej časti dohody, ktorá nefungovala.

Ak by ste mali dať jednu radu manažérom, aby boli pozitívne vnímaní v rámci svojho tímu, čo by ste im poradili?

Keď idete celý život dopredu, tak môžete byť presvedčivým vzorom pre tých, ktorí váhajú, či vykročiť zo svojej komfortnej zóny a napredovať.