Robert Schmidt: Dôveruje nám 1,2 milióna Slovákov a stovky nových spolupracovníkov

|

Úspech OVB je už desiatky rokov postavený na ľuďoch, na klientoch a sprostredkovateľoch. Vďaka nim je spoločnosť jednotkou na trhu

Spoločnosť OVB Allfinanz Slovensko je na Slovensku najdôveryhodnejšia sprostredkovateľská spoločnosť, za čo vďačí kombinácii veľkosti, tradície a ojedinelého allfinanz prístupu. V minulom roku oslávila 30 rokov pôsobenia na slovenskom trhu a k okrúhlym narodeninám si dala darček v podobe historicky rekordného obratu. Aj napriek mimoriadnemu úspechu, keď dokázala v minulom roku ako jedna z mála spoločností v oblasti finančného sprostredkovania rásť, má naďalej ambiciózne plány. Netýkajú sa však len čísiel, ale najmä ľudí spojených s OVB. O tom, prečo OVB u klientov aj spolupracovníkov výrazne „boduje“ a aké má ďalšie ambície, sme sa rozprávali s Robertom Schmidtom, členom predstavenstva spoločnosti.

OVB pôsobí na Slovensku 30 rokov, čo je história, ktorou sa nedokáže pochváliť žiadny z konkurentov. Minulý rok ste zaknihovali historicky najvyšší obrat 51,6 milióna eur, a to v období, ktoré väčšine konkurentov prinieslo pokles. Čím to je, že dokážete ísť proti vývoju trhu a navyše s rekordnými výsledkami?

V zásade je to veľmi jednoduché. Úspech OVB je už desiatky rokov postavený na ľuďoch, našich klientoch a sprostredkovateľoch. Tridsať rokov na Slovensku nerobíme nič iné, len pomáhame klientom budovať a zabezpečovať ich majetok. Vďaka nášmu allfinanz prístupu pomáhame klientom zhodnocovať ich úspory a zaistiť im život v istote pod poistnou ochranou. Náš úspech jasne potvrdzuje, že dodržiavanie stratégie a opakovanie zmysluplných krokov jednoznačne prináša ovocie. 

V čase nízkych úrokov hypoték mnoho sprostredkovateľských firiem prudko vyrástlo, aby po ich zdražení výrazne klesli. Naopak, OVB stabilne rástlo a rastie akoby nezávisle od aktuálnych trendov. Vás sa pokles hypotekárneho trhu nedotkol?

Samozrejme, pokles záujmu o úverovanie sme pocítili aj my, naša služba však nikdy nebola postavená na jednom trhovom segmente. Naším poslaním bolo a naďalej je vytváranie allfinanz finančných plánov. To znamená, že sa snažíme klientom vybudovať a zabezpečiť majetok a súčasne finančne ochrániť ich zdravie a život. Ak pristupujete takto ku klientom, pomáhate im zlepšovať kvalitu ich života tak, aby sa mali každým rokom lepšie. A ak svoju prácu robíte dobre, dôveruje vám čoraz viac klientov. V našom prípade to potvrdzuje fakt, že minulý rok ich objem v našom portfóliu narástol na viac ako 1,2 milióna. 

Ako vlastne v praxi funguje allfinanz prístup, ktorým sa OVB odlišuje od väčšiny svojich konkurentov?

V prvom kroku vždy analyzujeme situáciu. Pýtame sa na ciele a potreby a zisťujeme, aké má klient príjmy, rezervy aj výdavky. V rozhovore sa snažíme urobiť si komplexný obraz o situácii klienta, aby sme mu dokázali čo najlepšie poradiť. Nie je totiž nič horšie, ako keď niekto príde a „predáva“ produkty bez toho, aby sa vôbec zamyslel nad tým, či ich človek potrebuje. My klientom pripravíme finančný plán a následne sa s nimi rozprávame a vysvetľujeme im, ako a prečo sme ho v tejto podobe navrhli. Napokon klientovi na mieru nastavíme riešenie, ktoré šetrí čas aj peniaze a smeruje k cieľom, ktoré chce dosiahnuť. Tými sú predovšetkým dobrý dôchodok alebo finančná nezávislosť. A popri tom klientov vzdelávame a zvyšujeme ich finančnú gramotnosť. To je zásadné najmä pri investovaní, keďže zlé rozhodnutia na základe emócií stoja ľudí veľa peňazí.

Posledné roky sprostredkovaniu dominovali hypotéky, o ktoré je však pre vysoké úrokové sadzby slabší záujem. Čo je dnes hnacím motorom vášho sektora?

Je to jednoznačne sektor kapitálového trhu, teda investovanie. V OVB sme s prípravou investičných stratégií začali už pred mnohými rokmi a odvtedy sa neustále zdokonaľujeme. Výsledkom je, že dnes spravujeme svojim klientom rádovo stovky miliónov eur. Investovanie je dnes najžiadanejšou službou. Konkrétne pravidelné investovanie je najlepší a najbezpečnejší spôsob, ako si môže každý vybudovať majetok. 

Investovanie v portfóliu OVB medziročne rástlo o 9 percent, dvojnásobne rýchlejšie však išlo nahor neživotné poistenie a pri životnom ste dokonca dosiahli 29-percentný rast. Ako si to vysvetľujete?

Slováci sú voči vyspelej Európe dlhodobo výrazne podpoistení. Klientom sa snažíme vysvetľovať, že bez ochrany riskujú, že o svoj majetok prídu a nedokážu finančne zvládnuť vážne životné situácie. Kvalitne nastavené poistenie je základ, aj keď sa to niekomu môže zdať ako klišé. 

OVB je typické ešte jedným pozoruhodným výkonom, a to náborom nových spolupracovníkov. Dokonca v minulom roku ste tempo získavania nových kolegov dokázali ešte zvýšiť. Ako to robíte?

Sme dlhodobo jediná spoločnosť na Slovensku, v ktorej DNA je masívnejšie získavanie ľudí pre spoluprácu. Trebárs v roku 2023 sa k nám pridalo o 17 percent viac ľudí ako v predošlom roku. A ako to robíme? Odpoveď je jednoduchá. Máme špičkových a usilovných ľudí, ktorí myšlienkou budovania štruktúr priam žijú. Najkrajšie na tom všetkom je, že svojím nasadením menia nielen životy klientov, ale aj tie svoje, do nepredstaviteľných rozmerov. A ja som na nich ako obchodný riaditeľ spoločnosti právom hrdý.

Na Slovensku je OVB dlhoročným lídrom trhu a svoje postavenie ste v minulom roku opäť posilnili. Aké sú vaše ciele do budúcnosti?

V OVB máme pred očami dve méty. Jednou je misia byť najskúsenejším nezávislým sprievodcom za lepším životom v oceáne finančných a podnikateľských možností. Som presvedčený, že túto métu sme už dosiahli a budeme sa jej ďalej držať. Okrem toho chceme byť do roku 2027 jednoznačným lídrom s najväčším rastom a zároveň aj vplyvom na trhu finančného sprostredkovania. Naše výsledky za minulý rok ukazujú, že k tomu máme veľmi slušne našliapnuté.

Cieľom OVB je ďalej zvyšovať výkon a servisovať viac klientov. To je pri počte 1,2 milióna klientov skutočne ambiciózne. Ako to chcete dosiahnuť?

V OVB staviame na hodnotách, ktoré nás spájajú, čiže spolupráci, férovosti, inšpirácii, hrdosti a akčnosti. To nie sú prázdne slová, ale princípy, ktoré nás vedú každým dňom. Okrem toho majú naši ľudia v rukách digitálne nástroje, vďaka ktorým môžu pracovať efektívnejšie a ktoré zároveň zatraktívnia aj zážitok klienta. Príkladom je OVB Multiprotokol, čo je nástroj, ktorý nám uľahčuje a zrýchľuje celú prácu s klientom. Ďalšími inováciami sú napríklad OVB Investomat ako jednotná vstupná brána pre manažovanie investícií a klientska aplikácia v telefóne, ktorá klientovi kedykoľvek zobrazí stav jeho investícií. To všetko sú nástroje, ktoré nás opäť posunú výrazne vpred.

Rozhovor vyšiel v tlačenom vydaní týždenníka Trend.

späť